"CZŁOWIEK POTRZEBUJE PASJI, KTÓRA WYPEŁNI CZĘŚĆ JEGO ŻYCIA I KTÓRĄ PODZIELI SIĘ Z INNYMI"

wtorek, 20 grudnia 2016

Gwiazda betlejemska z bibuły.

Zapewne wiele osób zna ten sposób wykonania 
takiej gwiazdy betlejemskiej.
(Ja nauczyłam się tego kilka lat temu, na warsztatach bibułkarskich.)
Ale dla przypomnienia 
i dla tych, którzy nie znają tego sposobu
 przygotowałam ten oto kursik.


Potrzebne materiały:

 Bibułę pocięłam na kwadraty o wymiarach 6 x 6 cm.
Jeśli potniemy na mniejsze kwadraty uzyskamy mniejszy kwiat 
a jeśli na większe kwadraty to kwiat będzie większy.

 Każdy kwadrat zagięłam po przekątnej
wyznaczając środek (oś symetrii).
Rozpoczęłam składanie płatków i liści według sposobu poniżej.






 Na koniec skręciłam końcówkę, by płatki/liście nie rozłożyły się.

 Nie martwimy się tym,że płatki za każdym razem mogą nam wyjść mniej staranne 
lub większe/mniejsze od poprzedniego. 
W naturalnym kwiatku nie ma takich samych płatków.
 Przygotowanie pręcików rozpoczęłam od pocięcia  bibuły 
na wymiar 6 cm szerokość x 5 cm wysokość.

Zrobiłam podwójną zakładkę.

 Zrolowałam i przykleiłam koniec bibuły.
 Jeden pręcik uformowałam na wykałaczce.
 Wszystkie pręciki razem złączyłam w bukiecik i okręciłam mocno nitką.
 Dodałam 4 troszkę mniejsze płatki i również okręciłam nitką.
 Dodałam drugą warstwę płatków. 
Ponieważ płatków jest już więcej, dla ułatwienia formowania kwiatu 
płatki podkleiłam klejem a dopiero potem mocno okręciłam nitką.
 Według podobnego sposobu dodałam zielone listki.
 Obcięłam za długie końcówki płatków i całość okręciłam owijką z zielonej bibuły. 
Końce zabezpieczyłam klejem.
 Kwiat uformowany na wykałaczce
 możne posłużyć do ozdobienia stroika.
Kwiat owinięty drucikiem 
można wpleść w wianek lub inną większą kompozycję. 
Kwiat uformowany na patyczku do szaszłyków
 można włożyć do wazonu 
lub wykorzystać do skomponowania bukietu w doniczce.
 A kwiat uformowany na lampkach starszego typu również 
może służyć do wykonania świetlnej dekoracji świątecznej.


Ja takie kwiaty wykorzystam do świątecznych stroików.

Zachęcam do wykonania kwiatów
 i wykorzystania ich w różnych dekoracjach świątecznych. 
Proszę pochwalić się nimi.

Kursik kieruję na wyzwania:
i

GRUDZIEŃ i wasze projekty DIY

Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam.
Zofiko

7 komentarzy:

  1. Świetny pomysł i kurs fajny! Piękne wykonanie <3
    Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu FHB :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I bez wykrojników można stworzyć super poisencję :) dziękujemy za udział w wyzwaniu FHB, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne gwiazdy betlejemskie! Bardzo oryginalne! W imieniu DT D.I.Y. czyli zrób to sam dziękuję za udział w linkowym party! Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Dziękuję za udział w wyzwaniu FHB.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tutek i wykonanie!
    W imieniu zespołu DT D.I.Y. Zrób To Sam dziękuję za udział w zabawie. Pozdrawiam: Aga

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne. Super wyglada taki kwiat.
    Dziękuję za udział w Linkowym Party
    Pozdrawiam serdecznie DT DIY MAGDALENA

    OdpowiedzUsuń